איך היחסים עם המנהלים שלנו קשורים לדפוס ההתקשרות שלנו?
מהו דפוס התקשרות?
לתינוקות יש צורך הישרדותי לקשר עם הדמות המטפלת שלו, ולכן כל תינוק מפתח סוג מסוים של התקשרות עם הדמות המטפלת הראשית שלו.
ישנם סוגים שונים של התקשרות. סוג ההתקשרות מעוצב במהלך השנה הראשונה לחיים, ונוטה להיות יציב לאורך החיים.
סוג ההתקשרות שלנו משמש כדגם למערכות היחסים העתידיות שלנו, והדבר בא לידי ביטוי בזוגיות, בהורות, וגם במקום העבודה.
יש התקשרות בטוחה. סוג התקשרות כזה מאפשר לאדם להיות נינוח, יצירתי ומווסת, עם תחושה בריאה של "עצמי".
יש שלושה סוגי התקשרות לא בטוחה:
התקשרות חרדתית, התקשרות נמנעת והתקשרות לא מאורגנת.
בפרק מרתק זה, שכל כך נהנו להכין, אנחנו מתארות את טיפוסי סוגי ההתקשרות כפי שהם באים לידי ביטוי במקום העבודה. הן כעובדים, הן כמנהלים, והכי מעניין - נתחקה אחר הקשר ביניהם.
למשל: דמיינו מנהל נמנע ועובד חרדתי. איך זה ייראה?
הפרק הזה נועד קודם כל לעורר את המודעות שלנו- קודם כל עלינו כעובדים, ואחר כך בקשר שלנו עם האנשים סביבנו- הקולגות שלנו, העובדים שלנו והמנהלים שלנו.
דרך הרכבת המשקפיים של סוג ההתקשרות שלנו אנחנו יכולים לפתח חמלה גדולה לעצמנו ולאלו הסובבים אותנו ולהגיע להבנות חדשות ביחס לדינמיקות שלנו, שאולי עד כה היו נסתרות מעינינו.
כמו תמיד, אנחנו מציעות גם קווים פרקטיים שתוכלו לקחת איתכם הלאה.
לפרק זה התבססנו על המקורות הבאים:
מאמר על התקשרות מאתר פסיכולוגיה עברית:
https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=17
מאמר על סוגי התקשרות ומקום העבודה:
https://www.attachmentproject.com/blog/attachment-in-the-workplace/
בחן את עצמך, סוג התקשרות:
https://quiz.attachmentproject.com/