כיתה 301 - למידה רגשית חברתית מהשטח -SEL

פרק 8 | לא על הגפ"ן לבדו- תוכניות חיצוניות מבוססות מיומנויות רגשיות חברתיות עם גיא אורן

14/08/2022
00:45:40
אם תשאלו את גיא אורן, מקים קבוצת הפייסבוק למידה רגשית חברתית בבתי הספר ומנהל תוכנית נקודת מפנ"ה מה צריך כל בית ספר כדי להצליח להטמיע מיומנויות רגשיות חברתיות כחלק מעמוד השדרה הערכי והיישומי של בית הספר - הוא יאמר שעל ארבעה עוגנים עומדת התורה כולה: חוסן של מורים, שפה רגשית, סדירויות ותרבות בית ספרית ופדגוגיה שתומכת בכל המוזכר. על ארבעת העוגנים הללו עובדת תוכנית מפנ"ה- התוכנית לקידום למידה רגשית חברתית בבית הספר שגיא מטמיע בבתי ספר שונים בארץ בשנים האחרונות. כמי שעובד בבתי ספר שונים, גיא כבר מבין שיש מעמד מיוחד לתוכניות חיצוניות וההצלחה שלהן תלויה ביכולת המקצועית שלו ובמסוגלות של בית הספר להכיל את העוגנים מצד אחד, ובתיאום הציפיות בין הנהלת בית הספר ובינו מהצד השני. וכן, הוא מאמין שגם תוכניות חיצוניות לבית הספר יכולות לשנות סדרי עולם בבית הספר. ובמילותיו של גיא: "בשימוש בכלים רגשיים חברתיים (מודעות עצמית, עצירה ונשימה, הבנת החלופות הקיימות וקבלת החלטה - מודל נקודת מפנ"ה) גם אם בסוף לא הצלחנו - אנחנו מרגישים שזה היה בשליטתנו, שניהלנו את הדבר הזה- ממקום של רוגע, ממקום של ויסות, זה נותן לנו כוח להמשיף ולהגיד- בסדר, אנחנו על זה!"