הצג תיאור הסתר תיאור אחרי 2000 שנות גלות (אולי הגזמנו קצת) טסלה מגיעה לארץ וניר חורש מסכם את השמועות שקדמו, המחירים והעובדות שהתגלו והתגובות שכבר ראינו מהצרכנים והתגובות שכנראה נראה מהמתחרים ומהמדינה.
פרק 004 של היה מנוע?!, כפי שהוקלט בפברואר 2021: תכנית חדשות, שיחות ומחשבות על תחבורה, תעופה, חלל וכל מה שזז, מבית רפ״י - רשת פודקאסטים ישראלית
### אינטרו+
המון קורה בזירה המקומית
החל בכניסה של טסלה כחלק התרחבות שוק המכוניות החשמליות בישראל
(אפשר לדבר קצת על היברידיות רגילות, מול פלאג אין, מול חשמליות)
דרך משינוי התיעדוף הלאומי, ודיבורים משמעותיים על רכבת קלה, מטרו, שבילי אופניים וגישה תחבורתית שלא מבוססת רק על עוד שבילים ומחלפים
במקביל שינויים משמעותיים קורים בעולם, החל בעירוניות של ערים כמו פריז ולונדון
### שמועות
אנחנו נתמקד היום בכניסה של טסלה לארץ, קצת תשובות לשאלות נפוצות, והשלכות אפשרויות על השוק בארץ.
כבר שנתיים פחות או יותר יש דיבורים על כניסה של טסלה לישראל, עם שמועות כאלו ואחרות, על משרות שנפתחו בארץ, ועבודה מול משרד התחבורה.
בתחילת 2020 היה נראה שזה הולך לקרות כל רגע, אבל אז משרד התחבורה דרש מטסלה מוסך ולעמוד בעוד כמה תנאים, מה שעיקב את הכל בשנה, כמה דברים מעניינים מעניינות עלו אז, לא כולם היו נכונים:
1. להבדיל מכל חברות הרכב האחרות - טסלה לא הולכת להשתמש ביבואן, אלא הולכת למכור ישירות ללקוחות (כמו שהיא עושה בכל שוק אחר) לא היו ברורות המשמעויות - הן מתחילות להתברר עכשיו
2. המחירים של טסלה בישראל הולכים להיות גבוהים משמעותית מהמחירים בעולם
[מחירי טסלה בישראל נחשפים: כמה צפוי לעלות דגם טסלה 3?](https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3889172,00.html)
אח״כ התחילו להיות שמועות קונקרטיות יותר כמו - תחנות טעינה של טסלה:
[נחשפו מיקומי תחנות ההטענה של טסלה בישראל | גיקטיים](https://www.geektime.co.il/tesla-superchargers-stations-in-israel/)
### עובדות
ובתחילת פברואר על הדף הישראלי של טסלה ונפתחה המכירה באופן רישמי:
[רכבים חשמליים, אנרגיה סולארית ואנרגיה נקייה](https://www.tesla.com/he_il)
מה אנחנו יודעים?
1. הדגמים שנמכרים כרגע בארץ - מודל 3, מודל S ומודל X. מה אי אפשר לקנות או להזמין - קודם כל את אחד הדגמים הכי חשובים של טסלה, המודל Y, שכנראה יצליח מאוד גם בארץ, הסיבה העיקרית היא ככל הנראה שהם עוד לא מצליחים לספק את כל ההזמנות בשווקים אחרים, אבל יתכן וזה קשור לתקינה שעוד לא הושלמה כי מודל Y הוצג אחרון. עוד אי אפשר להזמין את הרודסטר, ואת הסייבר טרק. אין כרגע באתר גם אקססוריז ואת מוצרי האנרגיה. וגם לא את הביטוח.
2. זמני אספקה:
1. מודל 3 - היו מרץ למי שהספיק להזמין מהר (ביום הראשון), ונדחקו מיד אח״כ ליוני (עדיין זה המצב)
2. מודל X, S - נובמבר
3. המחירים - לא אומר זולים אבל הרבה הרבה יותר זולים מהשמועות, ולמעשה זולים יותר מחלק ממארצות האחרות (נדמה לי זול יותר מאנגליה ויקר יותר מצרפת). בעיקר זולים יחסית למתחרות
3. מודל 3 מתחיל מ180000 שזה 20000 ש״ח יותר מניסאן ליף פיז׳ו 2008 חשמלית, ויונדאי איוניק - והרבה יותר אוטו (יש דיבורים על ביטולי הזמנות אצל המתחרים, וראיתי שאנחנו מוכרים רכבים חדשים יחסית כמו מיני חשמלית שעולה יותר מהמודל 3)
4. מודל S מתחיל מ485000 כולל מיסים, והפלייד עולה 709000, נשמע המון אבל מתחיל ב905000 וזה לא הדגם שקרוב בביצועים
4. מחירי קונפיגורציות:
5. צבעים, ג׳אנטים, וו גרירה
6. מחיר הFSD יקר - 37500 - אבל 65000 אחרי מס - אפשר לעשות שיחה שלמה על למה המחיר הזה אולי הגיוני
7. לא כולל שטיחי רכב, מטען ביתי ועוד כמה פיצ׳פקס
5. מרכז שירות בפתח תקווה
6. חנות ותצוגה ככל הנראה בהמשך בתל אביב (היו אמורים להחליף את פרארי ומזראטי במקור)
### תגובות
[כבר נגמר? אזל מלאי טסלה מודל 3 - וואלה! רכב](https://cars.walla.co.il/item/3415807)
הטסלה מודל 3, שמחיר הגרסה הבסיסית שלה מתחיל ב-180 אלף שקלים הינה בעלת הנעה אחורית, טווח נסיעה של 448 ק"מ, נהנית ממחיר חדירה "שובר שוק". בחו"ל מתומחרת המכונית מול גרסאות מקבילות בביצועים של ב.מ.וו, אודי ואחרות בעוד בישראל מחירה דומה לזה של משפחתיות גדולות עממיות יותר כמו מאזדה 6, סקודה סופרב ויונדאי סונטה הייבריד.
[מפנטזים על טסלה ב-180 אלף שקל? זה כנראה לא יהיה המחיר הסופי](https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/ByNJbFted)
1. נכון צריך עמדת טעינה ביתית - בערך 5000ש״ח - בתמורה לא תראו עוד תחנת דלק, ותשלמו הרבה פחות על נסיעה
2. טרייד אין אין - נכון, אבל לא אומר שעוד Support this podcast