בפרק הזה נדבר על המשמעות של חינוך. מדוע מדובר על אחד הנושאים החשובים ביותר ובאיזה אופן צריך לחשוב על לחנך? נתייחס לדיאלוג הסוקרטי, לסופסטים, רוסו ודיואי וגם נזכיר את התנועה הקיבוצית. הפרק מורכב מהמון נושאים שכל אחד מהם הוא יחידה שעומדת בפני עצמה עם לא מעט תיאוריה מאחוריה. ניסינו לתמצת כמה שניתן, אבל מכיוון שמדובר על עניין שהוא על גבול הבלתי אפשרי, התמקדנו בעיקר על שאלות מרכזיות. שתי שאלות מרכזיות שמופיעות בפרק שמות דגש על ההבדל שבין להיות מורה למנחה ועל החיבור שבין הוראה איכותית מצד המורה לשיפור יכולת הלימוד אצל התלמיד.