ישראל נמצאת בראשיתה של מהפכה תחבורתית, מעבר הדרגתי לשימוש ברכבים חשמליים אשר מחליפים את הרכבים המונעים בדלקים פוסיליים.בסדרת הפודקאסטים של חברת החשמל "מיטען חשמלי" הקדשנו לנושא שלושה פרקים:פרק ראשון שכולל סקירה היסטורית על התפתחות המנוע החשמליפרק שני הסוקר את תמונת המצב העכשווית והאתגרים הרבים שהנושא מעלהפרק שלישי שעוסק כולו בתחבורה ציבורית חשמלית ובמגמות העתיד בפרק הנוכחי, השלישי, נעסוק בתחבורה הציבורית החשמלית בישראל ובמגמות העתיד. נשמע על שיטות הטעינה השונות, משכי הטעינה ומשמעותם, ההבדל בין קווים עירוניים ובינעירוניים, מה נוסה עד היום ומה מתוכנן לעתיד וגם נלמד על פיילוט ייחודי שגם חברת החשמל שותפה לו, ושבמסגרתו, עד כמה שזה ישמע לכם דמיוני, טעינת האוטובוס מתבצעת מהכביש עצמו. יתארחו בפרק: * דורון ודאי, מנכ"ל BYD, מי שהביא את האוטובוס החשמלי הראשון לישראל, וכתב לצד ד"ר דני ויינשטוק (מפרק ה"עבר" שלנו) את התקן לטעינת אוטובוסים חשמליים כחבר ועדת מכון התקנים.* אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטוריון, שותפתה של חברת החשמל לפיילוט ראשון בארץ של טעינה אלחוטית של אוטובוס חשמלי בקו נסיוני ברמת אביב.* עומר זהר, מנכ"ל חברת פנדן, חברת בת של דן, שגם היא נמנית על החברות המייבאות אוטובוסים חשמליים לישראל, ושערכה בעבר ביחד עם חברת החשמל ניסויים בהטענת אוטובוסים באמצעות קבלי-על ובמשותף הכשירו את קליטתם בישראל. האזנה נעימה.