כולנו יודעים ומבינים עד כמה היא חשובה; לכולנו היא חסרה וכולנו תמיד צמאים לה, אנחנו דורשים אותה מהאחר, אבל כשהוא או היא מבקשים אותה מאיתנו לא תמיד אנחנו יודעים איך להעניק אותה. לפעמים נדמה שהיא תכונה על סף הכחדה: ההקשבה. איך נוכל להחזיר אותה לחיינו?פרופ' אבי קלוגר הוא מומחה בהתנהגות ארגונית מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. בשנים האחרונות הוא חוקר, עוסק ומלמד הקשבה. מה עושה אדם למקשיב טוב? לכולנו ברור מה התועלת והחשיבות בזה שמקשיבים לך, מקשיבים לך באמת, אבל האם חשבנו על מה עושה ההקשבה למקשיב? לפי קלוגר, ההקשבה איננה אקט פסיבי אלא פעולה שמשנה גם את המקשיב. בשיחה כנה וחשופה עם HUJICAST מספר קלוגר איך נולדה אצלו ההקשבה מתוך משבר אישי ומקצועי שחווה. דברנו על הסיבה בגללה אנו פוחדים להקשיב ורק מחכים שיהיה תורנו לדבר, "אנחנו לא מקשיבים כי אנחנו מפחדים", אומר קלוגר. "אם נקשיב באמת, נצטרך להשתנות. זה מפחיד אותנו". הסליחה, על פי קלוגר, היא דרך להכרה ולסליחה עצמית. שיחה להקשיב לה.