מדדים ויעדים - אמצעי ליצירת יתרון אסטרטגי - עמוס שפירא
11/05/2021
00:21:21
מדדים ויעדים הוא מהנושאים הניהוליים נטולי ההילה והפחות חשובים כביכול . זאת טעות גדולה מדוע רשת הקואופ הרבוע הכחול, כשלה מול שופרסל ורמי לווי -שיווק השיקמה ,כאשר לכולם אותם מדפים ואותם קופות ומוצרים? מדוע וולמארט ניצחה את קי מארט וחיתולי האגיס ניצחו את חיתולי פמפרס בישראל ללא שלהאגיס היה ייתרון או פטנט יוצא דופן . במאה העשרים ואחת קשה ליצור פטנט או ידע בלעדי לאורך זמן. הייתרון של ארגונים נובע מאיכות ומהירות תהליכי הניהול . המדדים והיעדים הם מרכיב חשוב בתהליכי הניהול. אני רואה באי מדידה של תהליכים מרכזיים בארגון ככשל ניהולי חמור הנובע בהרבה מקרים מעצלות ואימפוטנציה ניהולית. בהרבה מקרים הסיבה ההתנגדות העיקרית היא זאת שלא אומרים אותה בגלוי -כי עולם ללא מדידה הוא עולם נעים וקל יותר בו ניתן לספר סיפורים ואגדות על הישגים, ללא צורך לחבר אותם לעובדות. את ההוכחה המתמטית לכך שדווקא העיסוק בדברים ה"משעממים " מהסוג של מדידה ויעדים יכול להביא, לא רק לשיפור, אלא לקפיצת מדרגה ממש בתוצאות ,אני מביא בפרק "דווקא העיסוק בפרטים המשעממים יכול ליצור קפיצת מדרגה -ההוכחה המתמטית". ולמרות זאת יש רשימה ארוכה של התנגדויות להטמעת מדדים ויעדים .את רשימת ההתנגדויות להפעלת מדדים ויעדים וההתמודדות איתן, אני מביא בפרק אחר בערוץ שעוסק בנושא ההתנגדויות למדדים ויעדים והדרך להתמודד איתן.