מספר גדול של זמרים, שחקנים ותלמידים שואלים את עצמם:
איך זה שעל הבמה הרגשתי מצוין, הקול שלי היה במיטבו ונהנתי לשיר, ובהאזנה להקלטה של ההופעה, פשוט נחרדתי מאיך שהוא באמת נשמע.
מי שלא הרגיש משהו כזה או דומה לאחר הופעה, שיצביע.
לכולנו יש, או היו מצבים שלא הייתה הלימה בין התחושה הפנימית של קולנו ולבין איך שהוא נשמע לנו ואולי לאחרים בהופעה ובהקלטה.
זמרים ומרצים לא פעם, טוענים שהם אינם אוהבים להקשיב לעצמם בהקלטות.
יש אפילו זמרים או שחקנים מפורסמים שמרגישים דחייה מהקול המוקלט שלהם.
אנחנו פוגשות את האמירות האלו אינספור פעמים בסטודיו שלנו.
לפעמים זה אומר שתלמידים נמנעים מהקלטה של השיעור שלהם או לא מקשיבים להקלטה לאחר השיעור.
יש כאלו שמדווחים על קושי לשמוע את עצמם בהופעה וקושי זה לא מאפיין רק זמרים או מרצים בתחילת דרכם, אלא גם מנוסים יותר.
יצאנו לחקור את התופעה, אפיינו אותה מכיוונים שונים,
הראנו מה הסיבות שגורמות לפער הזה של שמיעת עצמנו מבפנים ואיך שהוא מתקבל בחוץ.
העלינו פתרונות איך לצמצם את הפער הזה ולאפשר לאמני במה, למרצים ומורים לשפר מה שניתן לשפר ולקבל את מה שלא.
פרק זה מלווה שלא כהרגלנו במצגת ולכן מומלץ לצפות בו דרך יוטיוב
כמובן שתמיד אפשר רק להקשיב.
--------------------------------------------------------------
ניתן למצוא את הפרק גם בקבוצת 'הקוראות בקול' בפייסבוק, בעמוד יוטיוב של תמי ורותי וכן בבלוגים באתרים שלנו (מוזכרים למטה).
לשאלות אלינו, הצעות ותגובות על הפרקים השונים:
*תמי קצין, מורה לפיתוח קול, להוראת פיתוח הקול ולשירי מחזמר:
[email protected]
מחברת הספר – לעלות אוקטבה, ארגז
הכלים למורה לפיתוח הקול
*רותי חלבני, ייעוץ ווקאלי, זמרת, מנטורית לזמרים ולמורים לפיתוח קול
mailto:
[email protected]
* לקבוצת פייסבוק של הקוראות בקול
מוזמנים להיכנס לאתרים שלנו, לקרוא על הפעילויות והבלוגים שלנו:
*תמי קצין, בלוג-אתר, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם
*רותי חלבני, אתר, פייסבוק, יוטיוב