איתן: “בעצם אנחנו מדברים פה על עסקים שמוכרים זמן. כשהבנאדם לבד הוא מוכר את הזמן של עצמו וכשהעסק גדל הוא מוכר את הזמן של העובדים. אחד הדברים שלמדתי ממך הוא שעולם הייעוץ עובד בשלוש שיטות תמחור: פרוייקטלי - כלומר הלקוח מבקש פרוייקט ואתה נותן לו מחיר גלובלי, שעתי - אתה אומר לו מה המחיר לשעה ומדווח לו על השעות בהן עבדת וריטיינר - אתה עולה סכום קבוע של כסף כל חודש שעבורן אתה נותן סכום קבוע של שעות. מה השיטה הכי טובה בעינייך?”
דוד: “רוב האנשים עובדים לפי פרוייקט. יש לזה הרבה בעיות - מה שקורה שהלקוח מתעורר יום אחד ורוצה לעשות משהו שונה. קורה אלף פעמים בפרוייקט. מה עושים? כבר היה תהליך מו”מ ארוך על היקף העבודה. בפועל רוב השינויים לא קורים התוצאה היא מוצר יותר גרוע . דבר נוסף שיכול לקרות הוא שלך יש רעיון חדש, אבל אתה לא מעלה אותו כדי לא לפתוח שוב את המשא ומתן.”
איתן: “בעצם אתה מסביר למה לי לא כדאי לקחת מישהו על בסיס פרוייקטלי.”
דוד: “כשאני שוכר אנשים זה רק על בסיס שעה או ריטיינר.”
לינקים
הבלוג של גנאדי אוקראין
שאלות?
אנחנו עונים בקבוצת הפייסבוק.
הצטרפו לאימייל השבועי שלנו בשביל לקבל הודעה על פרקים חדשים, לינקים לדברים שדיברנו עליהם, ודרך קלה לשאול אותנו שאלות