איך מוסיקאים עצמאיים מקדמים את עצמם ואת המוסיקה שלהם? הרצאה ב'רימון' בית ספר למוסיקה
01/01/2023
01:14:17
שיווק מוסיקאים עצמאיים- איך לעשות לעצמכם שיווק דיגיטלי? איך עושים קידום מוסיקה ברשת באופן נכון? איך מקדמים מוסיקה בספוטיפיי?
בהרצאה בפני סטודנטים ב'רימון' בי"ס למוסיקה, רועי זכאי מsarashara.com
מדבר על מודל מ.מ.ש לקידום מוסיקאים ומוסיקה באופן עצמאי.
----------------------------
ייעוץ שיווקי לקידום מוסיקה באופן עצמאי וללא תלות בשומרי הסף:
https://sarashara.com/music-business-consulting-pricing/
---------------------------
ההרצאה מציגה אסטרטגיות שיווק מוסיקה ויורדת גם לרמות של טקטיקות שיווק מוסיקאים בספוטיפיי וברשתות חברתיות.
איך לקדם את המוסיקה שלך באופן עצמאי?
בעוד שיש הרבה טקטיקות שיווק רליסים כמו
- קמפיין ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק לספוטיפיי
- שיווק באמצעות תוכן מוסיקלי ברשתות החברתיות
- שיווק באמצעות רשימות מיילים
- קידום באמצעות פלייליסטים
- ועוד...
המפתח להצלחה שלהם על אסטרטגיה כמו מודל מ.מ.ש שנשען על שלושת היסודות שהם מיצוב, מיתוג ושיווק.
שיווק אסטרטגי של מוסיקה חשוב מכיוון שהוא עוזר למוסיקאים עצמאיים לקדם ביעילות את המוסיקה שלהם ולהגיע לקהל היעד שלהם. הנה כמה מרכיבים מרכזיים בשיווק אסטרטגי של מוסיקה:
קהל יעד: זיהוי קהל היעד הוא חיוני מכיוון שהוא עוזר למוסיקאים להתאים את מאמצי השיווק שלהם לאנשים שסביר להניח שיתעניינו במוזיקה שלהם. זה כולל הבנת הדמוגרפיה, תחומי העניין וההתנהגויות שלהם.
ערוצי שיווק: בחירת ערוצי השיווק הנכונים היא חשובה מכיוון שהיא עוזרת למוסיקאים להגיע לקהל היעד שלהם במקום בו יש סיכוי גבוה ביותר להימצא. זה יכול לכלול מדיה חברתית, פלטפורמות סטרימינג, בלוגי ומגזיני מוסיקה או אירועים בתעשייה.
מסר שיווקי: פיתוח מסר שיווקי חזק הוא חיוני מכיוון שהוא עוזר למוסיקאים לתקשר את הערך של המוזיקה שלהם לקהל היעד שלהם. זה יכול לכלול הדגשת האלמנטים הייחודיים של הסאונד שלהם, שיתוף הסיפור או המסר שלהם, או הדגשת ההשפעה הרגשית של המוזיקה שלהם.
תוכנית שיווקית: פיתוח תוכנית שיווק ברורה היא חיונית מכיוון שהיא עוזרת למוסיקאים למפות את הצעדים שהם צריכים לנקוט כדי לקדם ביעילות את המוסיקה שלהם. זה יכול לכלול יצירת ציר זמן, הגדרת יעדים, זיהוי משאבים והקצאת תקציב.
מעורבות: בניית נוכחות מקוונת חזקה ומעורבות עם מעריצים היא חשובה מכיוון שהיא עוזרת למוסיקאים ומוסיקאיות לבנות קהל עוקב נאמן וליצור קשר עם הקהל שלהם. זה יכול לכלול תגובה לתגובות, אינטראקציה עם מעריצים ברשתות חברתיות ומתן תוכן בלעדי.
על ידי יישום תוכנית אסטרטגית לשיווק מוסיקה, מוסיקאים יכולים לקדם ביעילות את המוסיקה שלהם ולהגיע לקהל היעד שלהם ובכך לחסוך זמן וכסף.
אני מאמיו שאנחנו חיים בתקופה הטובה להיות בה מוסיקאים ולבנות את הקריירה שלנו באופן עצמאי להבדיל מתעשיית המוסיקה הישנה.
ישנם מספר הבדלים מרכזיים בין תעשיית המוזיקה הישנה לחדשה:
הפצה: בתעשיית המוזיקה הישנה, המוזיקה הופצה בעיקר באמצעות פורמטים פיזיים כמו תקליטי ויניל, תקליטורים וקלטות. בתעשיית המוסיקה החדשה, המוסיקה מופצת בעיקר באמצעות פורמטים דיגיטליים, כגון פלטפורמות סטרימינג וחנויות מקוונות.
מודל הכנסות: בתעשיית המוסיקה הישנה, מוסיקאים הפיקו את רוב הכנסותיהם באמצעות מכירת מוצרי מוסיקה פיזיים וסיבובי הופעות. בתעשיית המוסיקה החדשה, ההכנסות נוצרות ממגוון מקורות, כולל שירותי סטרימינג, הורדות דיגיטליות, סחורה והופעות חיות.
שיווק: בתעשיית המוסיקה הישנה, השיווק הונע בעיקר על ידי חברות תקליטים, שהשתמשו בערוצים מסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה ומדיה מודפסת כדי לקדם את האמנים שלהם. בתעשיית המוסיקה החדשה, למוסיקאים יש יותר שליטה על מאמצי השיווק שלהם והם יכולים להשתמש במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות כדי להגיע ישירות לקהל שלהם.
נגישות: בתעשיית המוסיקה הישנה, לעתים קרובות היה קשה למוסיקאים להשמיע את המוסיקה שלהם על ידי קהל רחב. בתעשיית המוסיקה החדשה, האינטרנט ופלטפורמות הסטרימינג הקלו על מוסיקאים להגיע לקהל עולמי ולשתף את המוסיקה שלהם עם קהל רחב יותר.
דינמיקת כוח בתעשייה: בתעשיית המוסיקה הישנה, חברות התקליטים החזיקו בכוח רב ושלטו בחלק ניכר מההפצה והקידום של מוסיקה. בתעשיית המוסיקה החדשה, דינמיקת הכוח השתנתה, ולמוסיקאים יש יותר שליטה על הקריירה שלהם והם יכולים לשחרר בעצמם ולקדם את המוסיקה שלהם.
בסך הכל, תעשיית המוסיקה החדשה הקלה על מוסיקאים להגיע לקהל רחב יותר ולייצר הכנסות באמצעות מגוון מקורות. עם זאת, זה גם הוביל להגברת התחרות והפך את זה למאתגר יותר עבור מוסיקאים להתבלט בשוק צפוף.
הרצאת שיווק המוסיקה התקיימה בבית ספר רימון בפני סטודנטים בתאריך 28.12.22