לא קריטי מופץ ברישיון ייחוס-שיתוף זהה 4.0 בין־לאומי
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en
נעימת הנושא שלנו, RetroFuture Dirty מאת Kevin MacLeod מ־(incompetech.com)
מופצת ברישיון ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
אפשר ליצור אתנו קשר בדוא"ל [email protected]
שקיפות ותום לב
פול ביקלי כותב על תום לב במשחקי תפקידים.
הוא אומר שאפשר להבחין בין משחקי תפקידים שכתובים באופן שמניח תום לב של השחקנים והמנחה, כלומר, כנות לגבי המטרות המשותפות של המשחק, לבין משחקים שמניחים גישה "עימותית" ולכן מתרכזים ב"איזון" וסגירת כל לולאת חוק אפשרית שאותה שחקנים בלי תום לב ינצלו.
https://www.indiegamereadingclub.com/indie-game-reading-club/good-faith-and-rpgs/
הוא מביא דוגמאות על שחקנים שלא רוצים לתכנן תכניות כשהמנחה שומע מ"פחד שהוא ינסה לעצור אותם". ומצד שני מספר על שחקני כנסים שבזים למשחקי סיפור שבהם "שום דבר לא יעצור בעדי מלהרוס לך את המשחק"...
אלכס שרדר מפתח את הנושא והופך את זה למעין שאלון. הוא נותן את התשובות שלו ביחס לשקיפות ונראה לי שיהיה נחמד שניתן את התשובות שלנו
https://alexschroeder.ch/wiki/2020-02-07_Transparency_at_the_table
השאלון של אלכס:
האם אתה מגלגל קוביות בגלוי?
האם אתה משתמש במסך מנחה?
האם אתה נותן לשחקניות שליטה נרטיבית מעבר לדמויות שלהן?
האם אתה מתייעץ עם השחקנים כשאתה נדרש לשיפוט בעניין החוקים?
האם את מאפשרת רטקון?
האם אתה משנה תוצאות של גלגולים ("פאדג'")?
דברים נוספים שאנחנו מזכירים:
קמפיין האולד סקול של ג'וזף מנולה:
https://udan-adan.blogspot.com/search/label/Actual%20Play
fate
https://www.faterpg.com/
theatrix
https://www.drivethrurpg.com/product/80626/Theatrix-Presents-The-Core-Rules
השנה השקטה
https://buriedwithoutceremony.com/the-quiet-year