LowBattery בלי סוללה

בינה מלאכותית של סוחרי מכוניות אוטונומיות [116]

08/10/2017
00:58:43
כביש ניסוי לרכב אוטונומי בישראל, גוגל והגאדג׳טים החכמים שלה ולמה מסחר מקוון לא עובד פה     אהוד היה בכביש ניסוי לרכב אוטונומי יש קטע בכביש 531 באזור שפיים שנבנה אבל עדין לא הושלם ולא פתוח לציבור. חלק ממנו באורך של כמעט קילומטר וחצי זמין עכשיו לחברות שעוסקות ברכב חכם ואוטונומי, והוא נפתח לפני כשבוע. אהוד היה בטקס הפתיחה. ג׳נרל מוטורוס תסיע שם את הרכבים שלה, נקסר שיוצרת אפליקציה למצלמת דרך תבחן כמה המצלמה שלה באמת טובה בלזהות סכנות, וולרן תבחן חיישני דרך שלה שבעצם אמורים להחליף רמזורים, תמרורים וסימני דרך והכביש אמור להיות פתוח לכל חברה שרוצה לערוך בו ניסויים בתחום. זה צעד חשוב אבל קטן, או קטן אבל חשוב – עדיין אין מכוניות אוטונומיות בישראל. כלומר לא ממש נוסעות בכבישים באופן מסודר ללא נהג בכלל. בינתיים יש את זה בכביש בלי מכוניות אחרות, ועצם העובדה שמשרד התחבורה מבין שזה נושא שצריך לחקור זה חשוב. הכביש יהיה פתוח למשך כחצי שנה ואם החברות יוכיחו למשרד התחבורה בחצי שנה הזאת שהמכוניות מספיק בטוחות בשביל ניסויים רחבי היקף בכבישים אמיתיים – אז הרווחנו. מוצרים חדשים של גוגל שהם חכמים ומפחידים בערב החג גוגל הציגה שורה של מוצרים וגאדג׳טים חדשים, כאשר כותרת העל היא בינה פאקינג מלאכותית. הגאדג׳טים מתחברים לאינטרנט והם חכמים ומפחידים ויקומו עלינו יום אחד.     טלפוני פיקסל – סמארטפונים חדשים שגוגל מתגאה שהמצלמה שלהם סופר טובה (ויודעת לזהות אתרי תיירות מפורסמים – מה שגם ביקסבי יודעת לעשות), סייען קולי שהוא יותר חכם מאי פעם (תמיד הוא חכם יותר מאי פעם), סוללה שמחזיקה יום שלם (עם כוכבית שבגדול אומרת שאם לא נוגעים בטלפון זה מתקיים), וצילום של כמה שניות לפני ואחרי כל סטילז – בדיוק כמו באייפון. כרומבוק 4 ב-1 – לפטופ שהוא גם טאבלט. כמובן עם תמיכה בגוגל אסיסטנט. אוזניות חכמות אלחוטיות pixel buds – באופן טיפה מאכזב הן לא טרולי וויירלס – יש חוט שמחבר ביניהן. אבל הן יודעות, כמו הבבלפיש ממדריך הטרמפיסט לגלקסיה לתרגם אתכם סימולטנית בזמן שאתם מדברים או מדברים אליכם. מצלמת קליפ – זוהי מצלמה זעירה שפשוט מניחים איפהשהו בבית או תולים על עצמכם והיא יודעת לצלם אוטמטית דברים ש ראוי לצלםץ ממש כך, קריפי כפי שזה נשמע. המצלמה מנתחת את התמונה ומזהה פרצופים שמלמדים אותה קודם – וכשהם מופיעים, היא פשוט מצלמת אותם.     גירסה חדשה לרמקול גוגל הום – זעירה בגודל של סופגניה ונחמדה למטבח או לחדר שינה, ואחת בשם מקס שהיא ממש בום בוקס שמיועד לשמוע מוזיקה. גוגל הוםו החדש יודע להבחין בין קולות שונים בבית, וככה אם תגיד ״תתקשר ליוסי״, הוא ידע אם זה יוסי שלך או יוסי של אשתך. או למשל נגן את השיר האהוב עלי – אם אתה רוצה לנגן שיר שאתה אוהב, או שיר שאשתך אוהבת. את הסייען החדש (בכל המכשירים) אפשר גם ללמד רצף פעולות. ״לילה טוב״ למשל יעביר הכל למצב לא להפריע, אולי ישמיע איזה שיר לפני השינה ויכבה את האורות החכמים. ״בוקר טוב״ ידליק את האורות, יפעיל את מכונת הקפה החכמה, יקריא לך את הפגישות שלך ודיווחו תנועה. ״סע הביתה״ יסמס לבני הבית שאתה בדרך ויפעיל לך את הפודקאסט. מה הקטע עם המסחר האלקטרוני בארץ ולמה זה לא עובד טוב אם זכור לכם, אני הרבה זמן מתלונן על כך שהזמנתי חבילה מגרמניה והיא הגיעה שבוע וחצי לפני חבילה שהזמנתי מחיפה, כעת התפרסם מחקר ששופך קצת אור על למה המסחר המקוון בישראל כל כך בעייתי. השוק המקוון בישראל מוערך מוערך בכ-7 מיליארד שקל נכון לסוף 2016 והוא צפוי לצמוח לאזור ה-15 מיליארד שקל עד 2020, שזה כ-12 אחוז משוק הצריכה, כך על פי מחקר שביצעה חברת הייעוץ טאסק שפורסם בכלכליסט. אבל החלק המעניין כאן הוא שאפילו חברות שיש להן חנויות פיזיות במיקומים כמו קניונים שידועים כגובי שכירות גבוהה, לא תמיד מצליחות לשמור על רווחיות במסחר מקוון. והכל בגלל שתי סיבות: חוסר פיתוח השוק והגודל הקטן שלו. בעוד שבחנויות רגילות עלות הלוגיסטיקה היא 4-5% מההכנסות של החברה, בחברות אי קומרס, שהרי אין להן חנויות ספורות במקומות ספציפיים אלא מאות אם לא אלפי לקוחות שפזורים לאורך ורוחב מדינה שלמה, עלות ההפצה מגיעה ל-20-25 אחוז, שלא נדבר על החזרות מוצרים שגם צריכים להתבצע דרך שילוח. מצד שני, דרור לב, מנכ"ל רשת S WEAR מתאר את זה בצורה אחרת. "אם אתה מצליח לייצר הכנסה כמו חנות בינונית ומטה, ההוצאות שלך יותר נמוכות מחנות פיזית ועלויות התפעול נמוכות דרסטית מאשר חנות. נכון שיש לוגיסטיקה ושילוח, אבל הלקוח משלם עבור המשלוח. ממוצע העלות הלוגיסטית הוא 12%." כלומר אצלהם העלות הלוגיסטית נמוכה יותר אבל זה כי, ואני מצטט "כרשת קמעונאית, חלק מהלקוחות מבקשים שהמוצר יחכה בחנות. בערך 30% מההזמנות האינטרנטיות נאספות על ידי הלקוח בנקודת המכירה שלנו וזה גם מוריד עלויות של לוגיסטיקה והפצה." אז זה לגבי לוגיסטיקה, מה עם עלות השיווק? בישראל הקטנה, עלות השיווק מאוד גבוהה בגלל שיש מעט מאוד קהל רלוונטי. הרי אם ניקח את הכמעט 9 מיליון איש שגרים בישראל ונתחיל לחתוך קהלים רלוונטיים, נגלה שהקהל הפוטנציאלי הוא מאוד קטן. בכך כל קליק יעלה בממוצע 0.75 אגורות אבל בחברות בינלאומיות העלות היא בכלל 0.07 אגורות לקליק, כך שעלות השיווק בחברות בינלאומיות היא קטנה ביותר. אז מה אפשר לעשות? אנחנו כצרכנים לא יכולים לשנות יותר מדי את המצב למעט דרך רכישה מוגברת של מוצרים מתוך חנויות מקוונות בישראל. ככל שהתחום יחווה יותר עסקאות ויצבור יותר ניסיון, כך הוא ישתפר באופן טבעי. עד אז, תזמינו מ-amazon.de המלצה בדקה אהוד ממליץ על אמריקן ונדל – סדרה מוקומנטרית שחוקרת מי צייר 27 זיינים על מכוניות של אנשי צוות תיכון בקליפורניה. הסדרה היא בסגנון ג׳ינקס, ולעשות רוצח וכל סדרות הטרו קריים ולמרות שזה נראה כמו מערכון שמספיק ל-4 דקות, היא ממש מעניינת ומצחיקה טובה בכל 8 הפרקים שלה.     שחר ממליץ Big Mouth בנטפליקס ועל על City Beutyfull, ערוץ למהנדסים העירוניים שבכם         The post בינה מלאכותית של סוחרי מכוניות אוטונומיות [116] appeared first on Low Battery.