עסקים מדברים - מאחורי הקלעים של עסקים מצליחים

פרק 21-תמי אשד- מעצבת תכשיטים - איך למכור עם חיוך ובקלות

14/12/2022
00:46:02
תמי אשד פרק 21 העסק של תמי אשד חוגג עשור וזו הזדמנות נהדרת לספר על הדרך העסקית שעברה. תמי משתפת בשינויים האסטרטגיים שהתחוללו בעסק ובטיפים נהדרים בתחום המכירות והתקשורת עם הלקוחות בעיקר במפגשי פנים מול פנים. מה נלמד מהפרק הזה? כיצד לגשת ללקוחות וליצר איתם מרחב בטוח, אמון ועסקה נעימה עם טעם של עוד. כיצד לשנות כיוון עסקי שאיננו מדוייק ולהסכים לפתח כיוון אסטרטגי שונה ממה שחלמת, איך לצאת מהמינוס בחשבון העסקי ולהגיע לריווחיות ויציבות, ואיך להצליח להכנס לאקדמיה כמרצה ולייסד תוכנית הכשרה חדשה. כל זה ועוד בפרק החדש מוזמנים ומוזמנות      ספרי קצת על הרקע שלך ,איפה גדלת? ומתי החלטת לעסוק בצורפות/ תכשיטנות  גדלתי ברמת אפעל, כילדה חובבת שזירת חרוזים, כבר מגיל מאוד צעיר הייתי מכינה תכשיטים, מיד אחרי הצבא בזכות המענק הלכתי ללמוד בלימודי החוץ של שנקר צורפות. בטיול בדרום אמריקה למדתי טכניקות של קשירות מאומנים ברחוב, וכבר בטיול בבואנוס איירס עשיתי מכירת תכשיטים ראשונה בבר של ישראלים ישר שחזרתי לארץ ידעתי שאני אלמד תואר של עיצוב תכשיטים, זה היה החלום שלי התחלתי בגיל 24 ובשנת 2011 בגיל 28 סיימתי את התואר בשנקר מה למדת ואיפה? בת כמה היית איפה עבדת אחרי הלימודים? והאם מיד פנית לעצמאות               תוך כדי השנה השלישית לתואר, עבדתי בבוטיק של מעצבות ישראלית, בכיכר מסריק- גברת לוין. שם עבדתי קרוב ל-4 שנים ומכרתי עיצובים של מעצבות ישראליות. בגברת לוין למדתי תקופה לנהל את החנות שמיכל הבעלים יצאה לחופשת לידה. למדתי מה זה קונסיגנציה, איך למכור ללקוחה הישראלית, איך לעבוד עם בוטיקים, ובעיקר להבין את השוק הישראלי. במקביל יום נוסף בשבוע עבדתי כמדריכת צורפות בחרוז כזה   בסוף התואר בשנקר, המשכתי לעבוד בגברת לוין, פיניתי לעצמי יום בשבוע, להתחיל לעבוד על הקולקציה המותג שלי. אמא שלי נתנה לי פוש, ואמרתי לי תתחילי ! פשוט תתחילי שנה הראשונה לסוף התואר עבדתי במספר עבודות ושנה אחרי שנקר. פתחתי את המותג שלי  לקחתי סטודיו עלוב ברחוב מטלון בשוק לוינסקי. שם השקתי את הקולקציה הראשונה שלי ביום ההולדת ה-29 שלי הזמנתי את כל החברים והמשפחה וזו הייתה חגיגה של ממש בשניה שסיימתי את ההשקה ידעתי שאני יעבוד בקונסיגנציה מול חניות, כי זה מה שהכרתי מגברת לוין.     ספרי  על העסק שלך בשנתיים- שלוש הראשונות? איפה עבדת פיזית? מה איפיין את הקולקציות? באילו אתגרים ניתקלת בתחילת הדרך? ובכלל מה איפיין את 3 השנים הראשונות השנים הראשונות של העסק היו ממש פאן לא ממש היה לי אכפת מכסף, רק רציתי ליצור, לעשות את האומנות שלי, היצירה שלי, לטרוף את העולם לא היה לי אכפת משום דבר. רק לעשות צורפות כל היום וכל הלילה היה לי מאוד קל להתחיל לעבוד מול חנויות בקונסיגנציה, כי זה מה שהכרתי והיו לי הרבה מעצבות קולגות שהיה לי קל להכנס ולמכור אצלם הכנתי קולקציות מחומרים "זולים" פליז בציפוי זהב בהמשך ישיר של הפרויקט גמר, הקו העיצובי שלי תמיד היה גאומטרי מתוחכם ואלגנטי שנה הראשונה הסטודיו שלי התנהל במטלון, שם הייתי צריכה לעזוב כי התחלפו הבעלים חיפשתי בית חדש עבור היצירה שלי. ומצאתי חורבה ברחוב דוד רזיאל ביפו לשמחתי יש לי בן זוג מעצב תעשייתי עם ידי זהב יחד שיפצנו ועיצבנו חלל שעד היום הוא הבית השני שלי, חלל עבודה לאומנות שלי, לצורפות שלי פרזנטציה לתכשיטים שלי החלל עבר הרבה שינויים שניה לפני שילדתי שיפצנו אותו מחדש, והיום החלל מזמין הרבה יותר שיח פגישות עם לקוחות באווירה אינטימית ואישית השנים הראשונות שלי ביפו, פתחו לי דלת ורעב לפנות לשוק העולמי הרחוב של הסטודיו הוא דרך מעבר לשוק הפשפשים והים  רחוב יפה שכיף ללכת בו, והסטודיו הוא ממש  Off Broadway לא קשור לשכנים הגולשים שלי פגשתי כל כך הרבה תיירים ודיברתי בעיקר באנגלית, זה עשה לי חשק למכור את העיצובים ועבודת ידי בחול לא ממש זוכרת קשיים מאותה תקופה, בעיקר זוכרת שהיה לי מינוס בבנק, לא הייתי מאוזנת לא ממש התבגרתי בתחילת הדרך בחרת לשווק לחו"ל והשתתפת בתערוכות קבועות, ספרי על התערוכות הללו? מה אהבת בהן? ולמה בחרת בדרך המכירתית הזאת? וגם למה החלטת בסופו של דבר בשלב זה, להתמקד בשוק המקומי ולא בחו"ל הכל התחיל מטיול לפראג שלי ושל אמא שלי. חיפשתי חנויות של תכשיטים עכשווים לבקר  בהם, מחיפוש בגוגל מצאתי תערוכה בברצלונה   ממש ספונטני שלחתי את הטפסים הדרושים ובאופן מאד מפתיע, התקבלתי. מאותו רגע הדלת נפתחה, והכרתי את כל שאר התערוכות שיש באירופה להציע משנת 2014 טסתי לשלוש תערוכות בשנה באירופה ברצלונה, רומניה ואמסטרדם במקביל, עשיתי שת"פים עם אתרים מברלין שמכרו את העיצובים שלי חנויות בניו יורק, איטליה, בלגיה ועוד קסם לי השילוב של ייצור האמנות שלי, עשיתי מנעד של קולקציות, מסחריות יותר אומנותיות יותר זה מאד החמיא לי שהצלחתי לגעת בקהל של נשים בכל העולם לפגוש בעלות גלריה ואספניות שקנו את היצירות שלי קסם לי גם למתוח את גבול היצירה שלי וליצור לשם האומנות ולא המכירה באירופה מתקיים סצנה מאד חזקה של תכשיטים עכשוויים במינכן יש סצינה מגניבה של תערוכה בשם- שבוע התכשיטים מינכן באים לעיר מכל העולם במשך שבוע יש מספר מוקדים מגניבים של תערוכות עכשוויות יצא לי להציג פעמים. בשנים 2017+2018 ובשנת 2019 הצגתי עם 2 קולגות חברות טובות שלי בשבוע התכשיטים באתונה בנוסף, ברומניה יצא לי להעביר כנס ל-60 אומנים על איך למכור את העבודה שלך באנגלית, זו הייתה חוויה מטורפת יוצאת מן הכלל השילוב של למכור בארץ בחניות, מכירות, בסטודיו. לצד פעילות באירופה היה כיף לא רגיל לטייל באירופה עם התכשיטים שלי קסם לי מאד. רכשתי לי מלא חברים שעד היום אני בקשר איתם מרומניה, אמסטרדם, אתונה ומינכן. זה אדיר מבחינתי אבל תמיד הייתה חוסר יציבות, חוסר איזון בתערוכה השניה שהייתי באמסטרדם, התחלתי את הייעוץ איתך, וכבר אז משהו החל להשתנות אצלי. לקחתי את התערוכה הזו ברצינות יתרה והרגש שלי מאד השפיע עלי היה לי יום שבת מאד מוצלח ובערב יצאתי לחגוג במסעדה ככ התרגשתי שהיה לי יום מוצלח שכנראה לא הייתי מפוקסת והשתחררתי יתר על המידה היום האחרון של התערוכה היה לי קלקול קיבה והיום הכי חשוב הייתי ממש חולה שם הבנתי כמה אני רגישה ואיך הכל קשור להכל בשנה השלישית שלי באמסטרדם הייתי כל כך מפוקסת וכל כך חדורת מטרה שחזרתי לארץ פשוט מפורקת. הייתה תערוכה מוצלחת אבל בזכות הליווי שלך. הבנתי שהתערוכות האלו לא ממש רווחיות, וגם אם אני מרוויחה יפה ומוכרת טוב, שאני חוזרת לארץ אני ממש תשושה. לוקח לי זמן לחזור לשגרה משם כמובן הדרך הייתה ברורה, נכנסתי להריון- קורונה והופ לא יצא לי לחזור לתערוכה בחול מאז 2019 מתי החלטת לפנות ליעוץ עסקי? ולמה? מה היו האתגרים איתם התמודדת מה זכור לך מהשלבים הראשונים של היעוץ? וכיצד זה השפיע עלייך ועל העסק לא ממש החלטתי על דעת עצמי. די קיבלתי "בעיטה" בתחת מאמא ובן זוגי הם די דחפו אותי לפינה ואמרו לי- מה נסגר? מתי תתחילי לעשות כסף כאילו כל הזמן עשיתי כסף אבל התנהגתי כמו ילדה. לא ממש הייתי יציבה ראיתי מותגים כמו קו ו  Two tone שהתחילו פחות או יותר איתי, פתאום תפסו גל וממש הפגיזו, נכון שזה אופנה, אבל הרגשתי שהן על הגל שאלתי אותם, מה מו מי- וישר השם שלך עלה לא שאלתי יותר מדי, ישר התקשרתי אליך היה לי בעיה בסיסית פשוטה, איך לקחת את היצירה הזו שלי שאני ככ אוהבת, איך עושים מזה כסף. הרי אני מאמינה בערך שלי, סגנון העיצוב שלי, אני יודעת שיש לי קטע שונה. אבל הייתי ילדה הדבר הבסיסי של להבין הכנסות מול הוצאות לא ידעתי לעשות האתגר הכי חשוב שהיה לי זה להשתחרר מהחבל התבור שהיה לי ולהיות לחלוטין עצמאית. הייתי לפני קניית בית, וידעתי שאני רוצה להיות אחראית על החיים שלי ואת הסתכלת לי בעיניים כמו מבוגר אחראי, שסוף סוף מישהי נתנה לי את הסתירה שהייתי צריכה לקבל. אמרת לי מאד פשוט- אין ברירה את הגעת בול בזמן הנכון. באיזה שהוא אופן אנחנו תמיד נצחק על זה, אבל ביגרת אותי. עברתי איתך דרך, מסע, מסלול ההבנה שבעסק, אין ברירה והרבה יש עשייה של דברים שאנחנו לא אוהבים לעשות האתגר שעדיין לא נפרץ עבורי הוא מכירת און ליין, אבל אין לי ספק שהשנה הזו היא השנה של חיי  הליווי שלך עוזר לי גם לתכנן את השנה וכל פעם להגדיל את עצמי ברמה השנתית בנוסף, יש לי את הידיעה התמידית של כל חודש צריך פעילות 1 שתקרה מכירה / פופאפ / אירוע   מתי החלטת לעסוק גם בהוראה וכיצד פיתחת את התחום של לימודי צורפות מול האקדמיה ?, לאחר כמה שנים שכבר היה לך עסק רצית להתרחב להוראת הצורפות? ספרי קצת על התפקיד שלך בקורסים הללו? ועל פתיחת הדלת בשנה הראשונה... בקיצור איך הבשיל וקרה מרעיון למציאות הוראה זה חלק בלתי נפרד מהאישיות שלי מאז שאני זוכרת את עצמי, אני ילדת צופים/ מפקדת בצבא…אני חייבת ללמד, זה הדלק שלי איך שסיימתי את הצבא ישר הלכתי לעבוד בחרוז כזה ומיד התחלתי ללמד שם שזירת חרוזים. עזבתי ללימודי שנקר ואיך שסיימתי חרוז כזה שאלו אותי אם אני רוצה ללמד צורפות? משולחן קטן בחרוז כזה שלמדתי צורפות הגדלתי להם את הסדנא לקומה שלמה עם שולחן וציוד מקצועי. אבל אחרי כמה שנים הרגשתי שאני רוצה ויכולה עוד! רציתי אקדמיה עזבתי שם הכי בטוב שיכולתי, עשיתי סקר שוק, להבין איזה מסגרות ותכנים יש בארץ שלנו ללמוד צורפות שזה לא תואר קצת כמו שבונים קולקציה. חיפשתי מלא השראה מבתי ספר ברחבי הארץ ידעתי שאני חייבת ליצור משהו מאפס כזה שאין בעוד מקום מסלול שיחבר בתוכו מספר אלמנטים- צורפות, עיצוב, אמנות, טכנולוגיה ויצירת קולקציה פניתי למכון הטכנולוגי חולון עם הרעיון שהיה לי מהפגישה הראשונה עד שהמסלול הראשון נפתח- לקח שנה, אולי יותר זה מטורף, אבל אני בחורה מאד מתמידה, אבא שלי לימד אותי התמדה היא הכוח בחיים שיגעתי אותם, נדנדתי להם כל חודש עד שזה קרה חודש הבא אני פותחת את המסלול ה- 8 ! לא יאמן זה מסלול מדהים שמשלב בתוכו המון ידע והעשרה. סיור מפעלים, לימוד תלת מימד והכי חשוב כל תלמיד יוצא עם קולקציה ביד שבסוף הם יכולים לצאת לדרך זה הבייבי שלי שאני מאד גאה בו בלתי נתפס בכלל שזה קורה. עד היום אני בהלם איך אני עשיתי את זה מאפס ממש לא ברור מאליו    אז לפני ...3.. שנים נכנסת להריון ואמה המתוקה נולדה, ספרי כיצד האמהות החדשה השפיעה על העסק? כמה זמן העסק תיפקד בצורה פחותה? איך ומתי יצאת מזה? ומה היו התחושות שליוו את התקופה הזא אמה שלי נולדה באוקטובר 2019. עבדתי כמו משוגעת בשנים 2018-2019. בחודש השביעי להריון אני ואייזיק שיפצנו את הסטודיו, ממש הכנה לקראת האמהות. בשניה שהסטודיו היה מוכן לצד קולקציה חדשה של זהב ויהלומים, עשיתי מסיבת השקה של הסטודיו ושל הקולקציה. ידעתי שסוף סוף יהיה לי חודש לעצמי להתכונן ללידה. 3 ימים אחרי ההשקה ירדו לי המים, לא נשאר חודש ולא נעלים הסטודיו היה מוכן, קולקציה חדשה מוכנה, שום דבר לא היה מוכן בבית. כלום הרופא אמר לי- מה את לא מבינה, בלי תינוק את לא חוזרת הביתה ילדתי בשבוע 36+5 אמה הגיע לעולם, ממש כמו אמא שלה, זורמת כבר אחרי שבועיים חזרתי ללמד. לא יכולתי להפסיק ולעזוב את המסלול שלי לא ממש חזרתי לפעילות בסטודיו , ממש אש קטנה. אבל להוראה הייתי חייבת לסיים את המסלול לקחתי את העצה שלך, והתמסרתי לאמהות את אמרת לי אל תדאגי, העסק יחזור קחי את ההפסקה הזו, זה חשוב כך עשית. נהניתי מחצי שנה של חופשת לידה, סגרתי מסלול 4 ופתחתי מסלול 5. והופ קורונה. בא לי ממש מתנה במקום לכעוס על עצמי. אוי אני לא עובדת, אוי מה אני עושה שנגמר לי חופשת לידה. פשוט הקורונה נתנה לי הארכת זמנים ומענק עבודה. היה לי מזל היה לי מאד מאד קשה לחזור לפעילות של העסק אני מרגישה שהקורונה הייתה תירוץ טוב, אבל ידעתי שיש לו תוקף אפשר לומר שאמה הייתה לקראת גיל שנה וחצי +. חזרתי לפעילות מלאה בעסק האמהות טרפה לי את כל הקלפים, ממש הרגשתי שאני מתאבלת על היותי אמא זה היה מאד מבלבל אני בן אדם מאד מסור, נאמן בכל דבר, נותנת  100% האמהות הייתה חשובה לי, הנקתי עד גיל שנתיים את אמה החזרה לשגרה לקחה זמן גם בגלל הקורנה וגם בגלל שהייתי באבל שלקחו לי את הזמן הזמן, זה המילה שמלווה את חיי כאדם יוצר, אמנית, צורפת המילה זמן מקבלת משמעות אחרת שאת אמא עד היום קשה לי שיש זמן מוגבל ליצירה שלי להיכנס למוד עבודה, לזן ולצלול לצורפות זה לא פשוט קודם כל אני מעצבת, צורפת, אני לא מוכנה שאף גורם חיצוני יגע בתכשיטים שלי. הכל חייב להיות 100% אני  לוקח לי זמן עד שאני נכנסת לשוונג וזה שיש שעון חול כל פעם שאני ביפו ביאס אותי הרבה זמן ידעתי שיש לי קולקציה של זהב ויהלומים מטריפה ביד. ככ האמנתי ביצירה החדשה שלי, רציתי לצעוק אותה חזק כמה שרק אפשר בזמן הקורונה הכללים השתנו והאינסטגרם תפס תאוצה מאד חזק הרגשתי שאני מאחור, שכל הקולגות שלי מפגיזות ובפעילות, ואני דממה פחדתי להעלות תמונה לפיד, שמא היא לא תתקבל באופי הנכון, לפי שלשות ולפי הסטייל המקובל ירד לי הביטחון, הייתי ממש על הקרשים בעצתך, הבנתי שאני צריכה עזרה ובזכות השידוך שלך שנתת לי את ניצן, השנה וחצי האחרונה בהחלט החזירה לי את הכוחות והאמונה שאני מביאה את האומנות שלי בדרך הכי טובה שאני יכולה לתת ניצן היא היועצת השיווקית שלי הכל אצלי אורגני, והמסר שלי עובר בצורה מאד טבעית  וככה הקהל שלי מכיר ורואה אותי טוב יותר סוף סוף אני מרגישה שהמסר מגיע ליותר קהל, לאט לאט צעד צעד זה קורה סוף סוף מגיע אלי קהל שלא מכיר אותי ואני שומעת יותר ויותר משפטים כמו - וואו זה ממש שונה יש לי קולקציה מאד קטנה של תכשיטי יוקרה, היא לא גנרית, לא מתאימה לכל אחד רק למבינות עניין שמחפשות את האחר. טוויסט קטן אלגנטי ויצרתי זה מאד חשוב לי. ומי שנכנס לחלל שלי ביפו, ישר מזהה את הקו האסטטי שלי זה לקח זמן ואני עדיין בתהליך. אבל השיתוף פעולה עם ניצן מייצר יציבות לי ולעסק   כניסה לתחום הזהב- מדוע קיבלת את ההחלטה הזאת? כיצד זה השפיע עלייך? איפה היו הקשיים והאתגרים בשלב הזה? שנתיים לפני שילדתי התחלתי לקבל הזמנות בזהב ויהלומים, כל פעם מכיוון אחר כל ההזמנות היו עבודות אישיות התאכזבתי באיזה שהוא שלב מעצמי, מה הרי אני קודם כל מעצבת, צורפת בעלת מקצוע. לא יתכן שאין לי קולקציה של זהב ויהלומים תחת ידי לקח לי זמן בתחילת הליווי שלך להבין שזה אופציה שיכולה לעשות לעסק שלי ממש טוב, ויום אחד האסימון נפל, הביטחון הבשיל ואני ממש זוכרת את היום שאמרתי לך שאני רוצה להתחיל זהב ויהלומים, היה לך חיוך מאוזן לאוזן. רצית שזה יבוא ממני   ישבתי ימים כלילות לפתח ולפצח את הקו שלי בעולם הזה זה תחום מאד משעמם, גנרי, הכל נראה אותו דבר רציתי להביא בשורה, לחדש, להבריק הצפתי את עצמי במחקר עמוק להבין מה יש בשוק העולמי, איזה סוגי שיבוץ יש, איזה יהלומים איך אני מצליחה לחדש והאמת שאני מאוד גאה בתוצאה הסופית. יש לי ממש כמה דגמים בודדים של טבעות אירוסין. וכל אחד מהם הוא הבייב שלי שאני מאד שמחה שהצלחתי לפתור את הנוסחה שעובדת עבורי יש כמה דגמים אומנותיים, שונים אך לצד זה מאד ענידים ואלגנטיים אני עדיין בדרך, במסע שלי בתוך העולם שלי עדיין הטבעות לא מתאימות לכל אחת. אבל הנשים שכבר עונדות אותן מאד מאושרות.   מכירות בירידים ללקוחות ומכירה ישירה בכלל- אני חושבת שאת מאסטרית בתחום המכירות והקשר האישי עם לקוחות, תוכלי לספר איך את עושה את זה? מה מנחה אותך במכירה ללקוח? האם מאז ומתמיד זה בא לך בטבעיות? איזה טקס או הכנה מנטאלית את עושה לפני כל יריד? מה מסייע לך לפנות ללקוחה בצורה טבעית ולא לראות זאת כמכירה אגרסיבית? איך את סוגרת עסקאות נתחיל מזה שיש לי הרבה נסיון, סיפרתי בהתחלה על היותי מוכרת בבוטיק של מעצבות שנתן לי ביטחון לעמוד מול נשים אנשים נמשיך עם זה שאני אוהבת אנשים, וקולטת אותם ממרחק אני מקווה שזה ישמע טוב, אבל יש לי יכולת סריקה תוך שניה לקלוט איזה טיפוס עומד לידי ומה הטעם שלה וזה שאני קלה עם אנשים זה הקלף שלי   אני דוגלת בלתת שירות 100%. אני חושבת שזה כוח עליון והלקוחה שלי תוך רגע תתאהב בי. כי אני חושבת ובאמת מאמינה שהלקוח תמיד צודק אני אשמח לתת טיפים למאזינים שלנו נותני שירות. בטח אם זה מכירת מוצר גם שעבדתי בגברת לוין, גם אצלי בסטודיו ביפו וגם במכירות בעולם ובארץ קודם כל שקט לתת ללקוח להתבונן בשקט ואז לתת לו את התחושה שירגיש בנוח אני בחיים בחיים לא אגיד משפטים כמו: צריכה עזרה / יש לך שאלה אני אגיד הי, תרגישי חופשיה. או הי מה שלומך, או שאם זה מכירה שיש גם בגדים והיא מחזיקה שקיות, אני אשאל אותה- נו קניית משהו יפה או אם היא תלבש משקפיים מגניבות או תיק מעניין ישר אני אחמיא לה יש לי עוד מלא דוגמאות. הכל הכל רק לא לדבר על התכשיטים שלי אם היא תישאר עוד אני אסביר במשפט, על החומרים ועל זה שהכל נעשה בעבודת ידי. חשוב מאד שיהיה מחירים על המוצרים, ככה לא יהיה לה הרבה שאלות ואם אני רואה שיש ללקוחה עגילים, וואיו וואי "הלכת עליה."... היא ישר רואה את הסטייל שיש עליה, ואז אני שואלת אם בא לה שאעשה לה גם קומבינציה מגניבה על האוזן הכל בקול צחוקים. קליל. גם אני תמיד אוסיף משפט כמו, בואי זה לא חתונה. רק למדוד הכל הכל כדי שיהיה לה נוח ונעים והכי הכי חשוב, אני אשאל את השם שלה וכל הזמן, אפנה אליה בשמה אם זה פגישה 1:1 אצלי בסטודיו, הכל מאד אינטימי… אנחנו נקשקש קודם כל עליה, על מה היא עושה בחיים שיחה כיפית. לפעמים גם בוכים אצלי. כי אני באמת מקשיבה ומתעניינת אני בשיחה אגיד מספר פעמים, כי מדובר על סכומים גבוהים, שאת יכולה להגיד לי לא, תרגישי ממש בנוח. זה ממש בסדר לא להחליט והכי אני אוהבת לשלוח אותם הביתה לחשוב על זה אני תמיד עושה מחקר היות ואצלי בסטודיו זה התאמות אישיות ושלוחת הצעת מחיר מסודרת כרגע אולי לא סגרתי עסקה 1 מלקוחה שבאה אלי לפגישה ביפו אז יש מכירה אינטימית ביפו, שם אני לא צריכה להתכונן וגם אין לי צפיה כן כן לא לא מכירות שאני יוצאת אליהם אני עושה ממש הכנה נפשית לרוב אני מתייעצת איתך, שואלת אותך מה דעתך, כמה אני יכולה למכור באותו אירוע… או עם עצמי אני חושבת על סכום ואז בימים שלפני האירוע אני עושה מדיטציה, שיח פנימי עמוק עם עצמי לפעמים גם כותבת במחברת שלי ממש נושאת תפילה של, תמי את יכולה, את חזקה, את תצליחי, אני מאחלת לך שיבואו לקוחות טובים, ויהיה לך כיף. ממש שמה את כל הכוונות שלי בלהצליח ובאירוע עצמו, אני לא זזה מהשולחן שלי רק לשירותים לא יושבת לא בטלפון לא זזה אף פעם לא עומדת מאחורי השולחן, תמיד זזה מסביב, תמיד עומדת בגובהה העיניים של הלקוחה סופר חדורה וסופר משקיעה זה מאד רגיש, אבל התפילה שלי לפני האירוע מרגיע אותי ונותנת לי ביטחון ואני יכולה בוודאות להגיד שאני ממש משמחת נשים, וכולן נותנות לי חיבוק בסוף המכירה. גם אם זה סכום קטן וגדול, כולן חברות שלי זה ממש דלק   מה צורת השיווק שלך כיום? קרן שביט, סטודיו, ארועים בבית ובכלל, חברות ושיחת פנים מול פנים בשכונה וכד  ניצן היא המלאך שקיבלתי, בזכותך. היא הקפיצה לי את המסר של המותג ובזכותה השיווק שלי הרבה יותר אחיד, ברור ואורגני לא הוצאתי שקל על קמפיין ( בינתיים) אספר על ניצן שהיא עושה אסטרטגיית שיווק היא עיצבה ועשה מיתוג מחדש בזכותה שיניתי את שם המותג שלי נפרדתי מהשם הישן והיום יש לי לוגו חדש בזכות זה שאתה מוציא אנרגיה, היא חוזרת אליך בחזרה בכל מני דרכים אתה משקיע, זה חוזר יש לי מזל ענק, אני מוסרת הזמנות, ומקבלת הזמנות לצד ניצן, שיחד אנחנו עושות תוכנית חודשית של פעילות שיווקית גיליתי את כוח הקהילה, ומאז שאני אמא גיליתי שכל הלקוחות ממש מתחת לאף, יש לי קהילה מדהימה ביד אליהו. וכל החברות שעושות איתי ספורט, ואמהות עונדות את התכשיטים שלי, בסוף כולם פה ממש ליד. ואחת מספרת לשניה. גם בקבוצות בפייסבוק כותבים עלי מלא זה כיף והכי חשוב, גולת הכותרת, קרן שביט. פנתה אלי בשנת 2017, היא ממש מטורפת יש לה קהל לקוחות כל כך אחר משובח ואיכותי היא עושה אירועים בכל רחבי הארץ, ואני קיבלתי מתנה ענקית שהיא מזמינה אותי כל פעם מחדש. עשיתי איתה עשרות אירועים כל פעם במקום אחר בישראל זה הגדיל את הקהל ואת העוקבות, והיום יש לי לקוחות חדשות שבאות ישירות אלי  הכל בזכותה ! היא ממש מתנה ואני אסירת תודה שהיא מזמינה אותי אייזיק ואני פעם דיברנו על זה, שאחרי עשור, אין מה לעשות. באופן טבעי המעגל גדל בהתחלה זה משפחה וחברים, ואז הם מספרים לחברים שלהם, ואז באופן טבעי זה זורם מפה לאוזן הכי כיף לקנות ישירות ממעצב שאתה מכיר וסומך עליו   מחדוש תכשיטים מה את אוהבת בזה? כיצד זה עובד הכל התחיל מלקוחה חברה מהשכונה שקיבלה שלל ירושה ענקי היה לה חשוב שנשמור על הזהב שהיא קיבלה נפגשנו לפגישה ביפו 1:1 היא התלהבה מהקולקציות שלי ובחרה מספר דגמים שאכין לה מהזהב שלה היא הייתה שיעור בשבילי, ובזכותה את ואני בנינו תוכנית איך הכי חכם זה יהיה רווחי היום יש אצלי בסטודיו 2 מסלולים או שאני לוקחת את הזהב והלקוחה מוכרת לי אותו. היא מקבלת זיכוי לקניית תכשיטים מהקולקציות או שאני שומרת על הזהב ועושה להם עבודה של התכה והפיכה של תכשיט חדש, פה אנחנו יותר מוגבלים בעיצוב, אבל גם באופציה הזו הלקוחה בוחרת דגם שקיים במלאי באופציה השניה משלמים לי לפי שעת עבודה, היות וחומר שייך לה לא תמיד זה יוצא משתלם כי הזמן שלי יקח והעבודה הזו לוקחת זמן הכל מאד אישי ומאד אינטימי הצורך הזה צץ ספונטני, לא תכננתי את זה. זיהיתי שיש כאן משהו שהוא נכון ועכשיוי לעידן של חיינו,  אנשים רוצים למחזר, רוצים להנות מתכשיט, אבל הם לא יכולים, נמאס להם מתכשיט ישן, ב להם להוציא את היהלום שקיבלו לפני עשור + והם רוצים לחדש לתכשיט מודרני כמעט כל הלקוחות בוחרות תכשיט מהקולקציה, עם התאמות של היהלומים שלהם, או הדרישה שלהם. כמובן מדי פעם אני עושה הזמנות אישיות וכולי….