פרק 2 – כשהארגון מבין את הכוח של קהילות | עם חן מירון
31/01/2021
00:32:46
הכל התחיל מצורך ארגוני: KPMG – אחת מארבע הפירמות הגדולות בעולם לראיית חשבון וייעוץ עסקי – הבינה שמתמחים שעוזבים את הפירמה באופן טבעי כדי להשתלב במשק הם גםשגרירים שמשפיעים על מיתוג המעסיק שלה, גם לקוחות פוטנציאליים וגם כתובת לסטודנטים ששוקלים לבחור בפירמה בבוא היום כמקום התמחות.
המסקנה: צריך לשמור על קשר טוב ומצמיח עם הבוגרים.
הדרך: קהילה.
חן מירון, מובילת קהילות פנים וחוץ ב-KPMG, הקימה את קהילת הבוגרים עם שותפים ארגוניים רבים (חשוב!), ומייד כשזו הוכיחה את עצמה הוקמו לא פחות מ-10 קהילות סטודנטים כדי לענות לצורך אחר: איתור וגיוס טאלנטים. את הקהילות האלה מובילים 30 עובדים בפירמה, שנהפכו גם הם (ניחשתם נכון) לקהילת ה-Leaders.
ואז הארגון התאהב בקונספט: בפעם הבאה שהתעורר אתגר מקצועי, חן כבר קיבלה טלפון שביקש ממנה לבוא ולהקים קהילה שתקדם את הנושא. כי כשהתוצאות בשטח מדברות, מגיעה ההכרה: קהילות מניעות שינוי ויכולות לתמוך כמעט בכל תהליך פנים ארגוני.
בפרק השני של "מבפנים" מספרת חן על הדרך שלה:
· איזה מחקר שטח כדאי לעשות לפני שמתחילים
· איך היא משיגה ניצחונות קטנים כדי לקבל תמיכה ותקציבים לטיפוח הקהילה
· איך לחבר בין הצורך של חברי הקהילה והצורך של הפירמה ולא לשכוח לרגע אף אחד מהם
· איך לרתום עובדים שיקבלו על עצמם תפקיד נוסף ואיזה ערך זה יכול לתת להם
· איך מודדים הצלחה
· ואיך כל קהילה שמוקמת משפיעה על העובדים בפירמה ועל הקשר שלהם אליה.
מוזמנים ומוזמנות לפרק שייתן לכם זווית חדשה, מקיפה ופרקטית על קהילות ועל כמה הן צורך ארגוני מהותי בכל תהליך פנימי שרוצים לקדם.