בטח כבר שמעת איפשהו לפחות כמה פעמים את המשפט: “דאטה הוא הנפט החדש” (Data Is the new Oil). כפי שמכונית או מטוס מונעים בדלק, כך הדאטה היא הדלק שמניע עסקים מודרניים. מה קורה כשהדלק הזה אינו זורם כמו שצריך? או כשהדלק הזה מזוהם?לאן שלא נביט סביבנו, אנחנו עטופים בדאטה, בכל תחומי החיים. בכלכלה, בעסקים, בבריאות, בחיי החברה. בעצם בכל זמן ומקום.אנו מקבלים החלטות יומיומיות בהתבסס על דאטה, מתי לצאת לעבודה ואיך לנווט בדרך הכי מהירה ויעילה ליעדנו ומעדיפים להתבסס על דאטה (וייז) גם אם אנו מכירים את הדרך היטב. אנו מחליטים מה ללבוש, אם לקחת מטריה, מתי להתאמן בהתבסס על דאטה (אפליקציות מזג אויר). אנו מנטרים את הפעילות הספורטיבית, הכושר הגופני ואיכות השינה שלנו באמצעות דאטה שנמדדת ומנותחת על ידי wearable devices (לבישים). אנו מתכננים את החופשות שלנו בהתבסס על דאטה. עם איזו חברת תעופה נטוס, היכן נלון, מה נאכל, איפה נבקר. מה מומלץ ומה מושמץ. גם החלטות גדולות ומשמעותיות, הקשורות בבריאותנו בניהול הכסף שלנו, שמשפיעות על מהלך חיינו לשנים לבוא, מבוססות על דאטה. מה ערכי בדיקות הדם שלנו, האם אנחנו זקוקים לתוספי מזון או ויטמינים, או טיפול רפואי, איזו פנסיה תהיה לנו, כמה כסף אנו חוסכים, אילו השקעות לבצע. איפה כדאי לקנות דירה. איזו שכונה טובה יותר, איזה בית ספר יותר טוב לילדנו ועוד עוד. גם התכנים שאנו רואים ברשתות החברתיות ובערוצי החדשות מבוססים על דאטה. אנו מקבלים החלטות בהתבסס על מה שקראנו או ראינו שם. עד כמה אנחנו סומכים על הדאטה הזו? האם הדאטה נכונה, מלאה ומדויקת? מה המשמעות עבורנו אם קיבלנו החלטות בהתבסס על דאטה שאינה נכונה או אפילו מזויפת (פייק ניוז)?לקריאת המאמר: https://crm.buzz/data-is-the-new-oil/See omnystudio.com/listener for privacy information.